Luping

Opis:Za vrijeme lupinga, pilot se obrće preko sredine kupole. Ovo je jedan od najstarijih akrobatskih manevara koji je napravio 1994 akro pionir Andre Bucher. Ulazak iz asimetrične spirale:Napravi dinamičnu asimetričnu spiralu – Asymetric Spiral. Jednom kada je tajming u redu i imaš puno energije, preokreni pravac okretanja asimetrične spirale i zaokreni u slijedeći okret na drugu stranu, isto kao u wing Ower-u.Kada počneš da vježbaš ovaj manevar, počni sa ekstremnom promjenom težine veoma rano, odmah iza prolaska najviše tačke u zadnjem asimetričnom okretu. Zatim povuci komandu prije nego što bi se zaljuljao nazad ravno ispod glajdera. Pravljenjem ovoga luping neće biti puno visok, ali će biti brži i sigurniji. Onda kada osjetiš da si samouvjeren počni luping kasnije i kasnije (iako pređeš najnižu tačku) dok se ne okreneš veoma visoko iznad glajdera. Ako je klatno dovoljno veliko, konopci će biti napeti cijelo vrijeme, pa ne trebaš kočiti glajder na najvišoj tački, ali ponekad je potrebno veoma jako kočiti da se spriječi veliki kolaps. Ulazak iz duboke spirale:U stara vremena, prije nego što je asimetrična spirala otkrivena, piloti su ulazili u luping iz duboke spirale, ali su mnogo puta završavali padajući pored (ili u!) kupole. Veoma je preporučljivo da se ova tehnika ne probava ukoliko nemaš iskustva sa lupinzima sa ulaskom iz asimetrične spirale i ako imaš dinamičan glajder. U stvari, zbog toga što ima više energije u dubokoj spirali nego u asimetričnoj spirali, možeš praviti najviše i najljepše lupinge ovako. Generalno, glajderima koji prave lijepe i visoke wing- overs, veoma je lako napraviti spiralni luping. U svakom slučaju, može biti veoma rizikantno!Ubrzaj glajderom u duboku spiralu postepeno kočeći i promjenom težine tijela. Nakon nekoliko okreta, kada je glajder već ispred pilota (napadna ivica počinje da se pomjera prema zemlji) i centrifugalna sila već gura nazad u sjedište, pusti unutrašnju komandu odmah, prebaci težinu tijela na drugu stranu što više možeš (vodi računa da ponireš simetrično pod krilom, kako izlaziš iz spiralne vrtnje) i dodaj masivnu količinu kočnice na najnižoj tački ili možda i vrlo malo kasnije. Vodi računa o vanjskom rubu krila dok ubrzavaš u spiralu. Ako kolapsira možeš izgubiti mnogo energije, pa bi trebao otvoriti ga ponovo i stabilizirati propadanje ponovo prije počinjanja lupinga. Ako tvoj glajder ima tendenciju da pravi ovo, trebao bi primjeniti nešto vanjske kočnice u spirali da spriječiš ovo. Budi siguran da imaš dosta energije (dinamičke) za luping. Bolje je imati više brzine nego manje, u suprotnom možeš imati velike kolapse ili čak upasti u kupolu!Ulazak iz Wing – over-a: Možeš također povećati amplitudu Wing-over-a postepeno dok ne napraviš seriju izmjena, ali zahtjeva veoma dinamičan glajder. Izlazak:Potroši energiju postepeno završavajući 1-2 okreta. Opasnosti!Ako nemaš dovoljno energije za luping možeš vrlo lako dobiti velike kolapse i kravate i postoji veliki rizik od od pada kroz konopce ili čak u kupolu. Budi veoma napredan u izvoženju velikih Wing – over-a i asimetričnih spirala, prije nego što probaš ovaj manevar.​

112 komentara na "Luping"